

Πιστοποιήσεις
Στο Κέντρο Μελέτης Διαβάζω Καλαμάτα χρησιμοποιούνται πιστοποιημένες εναλλακτικές/ενισχυτικές μέθοδοι επικοινωνίας από την Λογοθεραπεύτρια μας Φωτεινή Δελήγιαννη σε παιδιά και ενήλικες που ανήκουν στις Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος. Αναλυτικά το: ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕΣΩ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΕΙΚΟΝΩΝ PECS. Το PECS είναι ένα μοναδικό εναλλακτικό/ενισχυτικό σύστημα επικοινωνίας που αναπτύχθηκε στις ΗΠΑ το 1985 από τον Andy Bondy, PhD, και την Lori Frost, MS, CCC-SLP. Το PECS εφαρμόστηκε για πρώτη φορά με μαθητές προσχολικής ηλικίας που είχαν διαγνωστεί με αυτισμό στο Πρόγραμμα Αυτισμού του Delaware. Από τότε, το PECS έχει εφαρμοστεί με επιτυχία παγκοσμίως με χιλιάδες μαθητές όλων των ηλικιών που παρουσιάζουν μία ποικιλία γνωστικών, κινητικών και επικοινωνιακών δυσκολιών. Το πρωτόκολλο διδασκαλίας του PECS βασίζεται στο βιβλίο του B.F Skinner, Verbal Behavior, και στο ευρύ φάσμα της εφαρμοσμένης ανάλυσης συμπεριφοράς. Σε όλο το πρωτόκολλο χρησιμοποιούνται συγκεκριμένες τεχνικές βοήθειας και ενίσχυσης που θα οδηγήσουν στην αυτόνομη επικοινωνία. Το πρωτόκολλο επίσης περιλαμβάνει συστηματικές διαδικασίες διόρθωσης λαθών προκειμένου να προάγεται η μάθηση όταν συμβαίνει ένα λάθος. Λεκτικές βοήθειες δεν χρησιμοποιούνται, χτίζοντας έτσι την άμεση πρωτοβουλία και αποφεύγοντας την εξάρτηση από την βοήθεια.
Στο Κέντρο Μελέτης Διαβάζω Καλαμάτα πραγματοποιούνται από την Ψυχολόγο μας Maria Risvani πιστοποιημένες ψυχομετρικές αξιολογήσεις που αφορούν την παιδική συμπεριφορά από 1,5-5 ετών, και την γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού από 18-35 μηνών. Ψυχομετρικά Εργαλεία ΣΑΕΒΑ – Σύστημα Achenbach για Εμπειρικά Βασισμένη Αξιολόγηση Προσχολικής ηλικίας. Το ΣΑΕΒΑ είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα εργαλείων για την αξιολόγηση της προσαρμοστικής λειτουργικότητας και των προβλημάτων συμπεριφοράς και συναισθήματος, παιδιών προσχολικής ηλικίας με έγκυρο και εύκολο τρόπο. Τα ερωτηματολόγια Achenbach είναι παγκοσμίως αποδεκτά και χρησιμοποιούνται ευρέως, διότι έχουν εφαρμογή σε διάφορα πολιτισμικά πλαίσια. Επιτρέπουν σε επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων (παιδοψυχίατρους, παιδοψυχολόγους, εκπαιδευτικούς, παιδιάτρους, κοινωνικούς λειτουργούς, δικαστικούς, κ.λπ.) να αποκτούν γρήγορα και με χαμηλό κόστος σταθμισμένα δεδομένα για ένα ευρύ φάσμα κλινικών συμπεριφορών. Το ΣΕΑΒΑ αποτελείται από το βασικό εγχειρίδιο και (Λίστα ελέγχου παιδικής συμπεριφοράς για παιδιά 1 ½ – 5, Ερωτηματολόγιο γλωσσικής ανάπτυξης για τα παιδιά 18-35 μηνών, Φόρμα αναφοράς για τον/τη νηπιαγωγό βρεφονηπιοκόμο για παιδιά 1 ½ – 5), μαζί με τις αντίστοιχες σταθμισμένες κλίμακες βαθμολόγησης. Το εργαλείο αυτό δίνει τη δυνατότητα σε ειδικούς επιστήμονες που ασχολούνται με την ψυχική υγεία και τη συμπεριφορά παιδιών και εφήβων να αποκτήσουν μια σφαιρική εικόνα των δεξιοτήτων και δυσκολιών ενός παιδιού σε μια δεδομένη στιγμή. Επίσης, η επαναχορήγησή τους μετά από θεραπευτική παρέμβαση επιτρέπει την αξιολόγηση της έκβασης και της αποτελεσματικότητας της θεραπείας. Τα ερωτηματολόγια έχουν μεταφραστεί και σταθμιστεί σε αντιπροσωπευτικό κοινοτικό δείγμα του ελληνικού σχολικού πληθυσμού από τον καθηγητή ψυχομετρίας κ. Ιωάννη Τσαούση. ΣΑΕΒΑ – Σύστημα Achenbach για Εμπειρικά Βασισμένη Αξιολόγηση Σχολικής ηλικίας. Το ΣΑΕΒΑ είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα εργαλείων για την αξιολόγηση της προσαρμοστικής λειτουργικότητας και των προβλημάτων συμπεριφοράς και συναισθήματος, παιδιών και εφήβων ηλικίας 6 – 18 ετών με έγκυρο και εύκολο τρόπο. Τα ερωτηματολόγια Achenbach είναι παγκοσμίως αποδεκτά και χρησιμοποιούνται ευρέως, διότι έχουν εφαρμογή σε διάφορα πολιτισμικά πλαίσια. Επιτρέπουν σε επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων (παιδοψυχίατρους, παιδοψυχολόγους, εκπαιδευτικούς, παιδιάτρους, κοινωνικούς λειτουργούς, δικαστικούς, κ.λπ.) να αποκτούν γρήγορα και με χαμηλό κόστος σταθμισμένα δεδομένα για ένα ευρύ φάσμα κλινικών συμπεριφορών. Το ΣΕΑΒΑ αποτελείται από το βασικό εγχειρίδιο και τα ερωτηματολόγια διάγνωσης για γονείς (6-18 ετών), εκπαιδευτικούς (6-18 ετών) και εφήβους (11-18), μαζί με τις αντίστοιχες σταθμισμένες κλίμακες βαθμολόγησης. Το εργαλείο αυτό δίνει τη δυνατότητα σε ειδικούς επιστήμονες που ασχολούνται με την ψυχική υγεία και τη συμπεριφορά παιδιών και εφήβων να αποκτήσουν μια σφαιρική εικόνα των δεξιοτήτων και δυσκολιών ενός παιδιού σε μια δεδομένη στιγμή. Επίσης, η επαναχορήγησή τους μετά από θεραπευτική παρέμβαση επιτρέπει την αξιολόγηση της έκβασης και της αποτελεσματικότητας της θεραπείας. Τα ερωτηματολόγια για γονείς (CBCL), για εκπαιδευτικούς (TRF), και για εφήβους (YSR) έχουν μεταφραστεί και σταθμιστεί σε αντιπροσωπευτικό κοινοτικό δείγμα του ελληνικού σχολικού πληθυσμού από την Εταιρεία Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων (Ε.ΨΥ.Υ.Π.Ε.) με επικεφαλής την παιδοψυχίατρο κ. Αλεξάνδρα Ρούσσου.

Το πρώτο σταθμισμένο ψηφιακό εργαλείο σύντομης (MathPro-S Test) και πλήρους (MathPro Test) αξιολόγησης μαθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών Α΄ Δημοτικού έως A’ Γυμνασίου κι έγκαιρου εντοπισμού των μαθητών που ενδέχεται να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στα Μαθηματικά ή Δυσαριθμησία. Η ειδική παιδαγωγός του κέντρου μας Φαίδρα Μερκούρη έχει εκπαιδευτεί επιτυχώς στη χορήγηση και ερμηνεία του τέστ. Σε τι χρησιμευει το ΜathPro Test? Στη συνοπτική καταγραφή των δυνατών και αδύναμων σημείων των μαθητών μιας τάξης στα Μαθηματικά παρέχοντας τη μικρογραφία του ατομικού μαθηματικού τους προφίλ. Στον έγκαιρο, έγκυρο και αξιόπιστο εντοπισμό των μαθητών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στα Μαθηματικά και χρήζουν περαιτέρω αξιολόγησης. Στη διαφοροποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος των Μαθηματικών, ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες όλων των μαθητών, είτε με σοβαρές (Δυσαριθμησία) ή ήπιες δυσκολίες είτε με εξαιρετικά υψηλές μαθηματικές δεξιότητες.
